Lada motorok fejlesztése
A kimagasló teljesítményt világszerte egyedülálló megoldásaink garantálják.
Ezek az 1970-es években gyártott járművek különleges hangulattal rendelkeznek, és mostanra bebizonyosodott, ha csúcstechnológiával vannak felvértezve, minden időben nagy rajongótábort képesek vonzani. Európában jelenleg Magyarországon készülnek a legjobb Lada versenyautók és motorok.
A Havassy Motorsport örömmel járul hozzá a Ladák népszerűségéhez motorjaik tökéletesítésével.
Motorok teljeskörű konstrukciója
Legyen szó bármely motorsport szakágának szabályairól, vagy a megrendelő egyedi igényeiről, műhelyünkben a tervezéstől az elkészült motor beszerelésén át a finomhangolás elvégzéséig mindenre lehetőség van.
A költségek hozzávetőleges becsléséhez ajánljuk Lada versenymotor árkalkulátorunkat.
Egyedi gyártású, versenysportban bizonyított alkatrészek
HMS vezérműtengelyek
A táblázat tartalmazza az eredeti tengelyből átköszörült, valamint az egyedi acélból készült úgynevezett nagy alapkörös Havassy Motorsport (HMS) Lada classic tengelyek paramétereit, és beállítási adatait. Természetesen minden elkészült tengely hőkezelt.
Árak
Acéltengelyek beépítési előírásai
- Helyes rúgóelőfeszítés (beépítve)
A maximum rugóerő eléréséhez a teljes rúgóút: az adott bütyök maximális szelepen mért emelése + 1,2-1,5mm
- Kellő felső holtponti dugattyú-szelep távolság
Biztonsági okokból legalább 1,5-2,0mm távolság szükséges. Figyelem, a szelepbenyitás akár 5mm is lehet szelepváltáskor felsőholtpontban!
- Megfelelő (táblázat szerinti) szelephézag
- Min. 1300-1500 alapjárati fordulat percenként
- Jó minőségű, szintetikus motorolaj
A felsorolt előírásokat be kell tartani, különben az acéltengelyek tönkremehetnek.
Havassy Motorsport Lada vezérműtengely táblázat |
Típus |
272° |
296° |
312° |
str. 7,3 |
316°/304° |
|
316°/304° |
328°/328° |
328°/304° |
316°/328° |
324°/324° |
Anyag: |
Eredetiből átköszörült és hőkezelt (kis alapkörös) |
|
Speciális acél dupla hőkezeléssel (nagy alapkörös) |
Nyitva tartás: (fok) |
272° |
296° |
312° |
N.A. |
Sz.: 316° |
|
Sz.: 316° |
328° |
Sz.: 328° |
Sz.: 316° |
Sz.: 324° |
K.: 304° |
|
K.: 304° |
K.: 304° |
K.: 328° |
K.: 324° |
Bütyök elékelés: (fok) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alapkör: (mm) |
28,2 |
26,3 |
25,4 |
|
25,3-25,4 |
|
27,8 |
28,5 |
28,5 |
27,8-28,0 |
26,7-27,0 |
Emelés: (mm) |
6,3 |
7,2 |
7,4 |
7,3 |
Sz.: 7,8 |
|
Sz.: 8,5 |
Sz.: 8,1 |
Sz.: 8,1 |
Sz.: 8,5 |
Sz.: 9,3 |
K.: 7,5 |
|
K.: 8,6 |
K.: 8,1 |
K.: 8,6 |
K.: 8,1 |
K.: 9,3 |
Emelés szelepen mérve: (mm) |
9,6 |
11 |
11,3 |
N.A. |
Sz.: 12 |
|
13 |
Sz.: 12,4 |
Sz.: 13 |
Sz.: 13 |
Sz.: 14,2 |
K.: 11,5 |
|
K.: 12,4 |
K.: 13 |
K.: 12,4 |
K.: 14,2 |
Szelephézag szívó: (mm) |
0,15 |
0,20 |
0,20 |
N.A. |
0,20 |
|
0,25 |
0,20 |
0,20 |
0,25 |
0,18-0,20 |
Szelephézag kipufogó: (mm) |
0,15 |
0,20 |
0,20 |
N.A. |
0,25 |
|
0,30 |
0,23 |
0,28 |
0,23 |
0,20-0,23 |
|
Vezérlés beállításának adatai (a megadott szelephézag mellett, hidegen) |
Felsőholtponti benyitás szívó: |
1,50-1,60 |
2,50-2,60 |
3,10-3,20 |
N.A. |
3,50-3,60 |
|
4,50-4,70 |
4,60-4,80 |
4,80-5,0 |
4,0-4,20 |
5,30-5,50 |
Felsőholtponti benyitás kipufogó: |
1,50-1,60 |
2,50-2,60 |
3,10-3,20 |
N.A. |
2,10-2,30 |
|
3,70-3,90 |
4,60-4,80 |
4,30-4,50 |
3,40-3,60 |
5,30-5,50 |
|
Egyéb előírások |
Minimális alapjárat: (RPM) |
800-900 |
1000-1100 |
1200 |
N.A. |
1200-1500 |
|
1300-1500 |
1300-1500 |
1300-1500 |
1300-1500 |
1300-1500 |
Schrick szeleprugó használata: |
Nem szüks. |
Ajánlott |
Ajánlott |
N.A. |
Kötelező |
|
Kötelező |
Kötelező |
Kötelező |
Kötelező |
Kötelező |
Vezérmű alagút lemunkálás: (mm) |
0-1 |
1,8-1,9 |
2 |
|
2,1-2,3 |
|
0-1 |
0-1 |
0-1 |
0-1 |
1 |